Hållbarhet och hållbarhetskommunikation behöver vara en naturlig del av ett modernt varumärke för att skapa framgång. Det är när hållbarhet blir en del av ditt varumärkes- och kommunikationsstrategi som du kan få verkligt genomslag. När ambition, löften och målbild är fastställda – då är det hög tid att börja kommunicera!
Vikten av transparens
Vi på Hållbarhetsteamet vill skapa trovärdig och transparent hållbarhetskommunikation som stärker ditt varumärke. För att ge dig de bästa förutsättningarna samarbetar vi med IPM, en digital varumärkesbyrå med många års erfarenhet att utveckla varumärken med hållbarhetsfrågor som en röd tråd. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp kring ditt hållbarhetsarbete utifrån ett varumärkesperspektiv. Genom att införliva hållbarhet i ditt varumärkeslöfte kan du öka konkurrenskraften, både för framtidens medarbetare och framtidens kunder!
En röd tråd genom verksamheten
Genom vårt samarbete med IPM kan vi stärka ert varumärket ytterligare. Hållbarhetskommunikation handlar om att på ett regelrätt och transparent sätt kommunicera ut ert faktiska hållbarhetsarbete. Säkerställ att all hållbarhetskommunikation har verklig anknytning till er kärnverksamhet och tydligt förankras i er ambition, målsättning och vision.
Konkurrenskraft gentemot intressenter
Tillsammans med IPM vägleder vi er i kommunikationen gentemot era intressenter. Låt era respektive målgrupper veta att ni är ett hållbart alternativ och likaså hur ni har gjort och vad era ansträngningar har resulterat i. När ert hållbarhetsarbete är intakt och förankrat i kärnverksamheten, ta reda på vad som är mest intressant för respektive målgrupp och börja kommunicera ut ert arbete.
Önskar ni assistans i ert hållbarhetsarbete eller i hållbarhetskommunikationen? – Tveka inte på att höra av dig till oss. Vi är bara ett samtal eller mejl bort.